November dagar:

 
 
Det är redan den 16 November, dagarna går fort och vädret har varit milt den senaste tiden. Det är skönt för då kan vi spara både el och ved. Här har det varit fullt med sjukresor och och sådant som jag måste ta tag i med en gång. Vilket medfört att min blogg legat i träda för ett tag igen.
 
Men inte bara tråkiga och negativa händelser. Nej det har varvats av lustfyllda dagar, med mycket skratt och skoj  bland annat när det har varit Barn på besök, födelsedagar, Fars dag firande och inte minst när vi fick ta emot ett alldeles nytt litet barnbarn, lilla Iris. Så nu är man farmor ytterligare än gång till. Vilket bara berikar mina dagar lite extra!
 
Just nu ligger frosten frasigt vit som ett tunt glittrigt täcke över gräsmattor och äppelträden här utanför mitt fönster. Mycket vackert och dekorativt med frostigt frusna röda äpplen på träden . Det är väl nu om äpplena tinar som de bildas alkohol i dem?? Så då kan man väl förvänta sig ett skådespeleri utan dess like, när småfåglarna och ekorrarna ska på äppelkalas här i träden hi hi..!! Vi få då först parkett här innanför vårt fönster.

13 kommentarer

  1. hanna said,

    16 november, 2012 den 08:09

    Här har vi det också milt för årstiden.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

  2. Rigmor said,

    16 november, 2012 den 10:18

    Grattis till ett nytt litet underverk i familjen!! Så sant så…barn och barnbarn berikar ens liv.
    Så tråkigt att det blivit en massa sjukresor, det är sådant man vill slippa, och jag förstår den oro som finns, även om man försöker leva för dagen och inte låta tankarna fara iväg till något som man ändå inte kan styra över.
    Ja du…lite fyllekajor blir det nog i buskarna både lite här och var…inte har vi några äpplen men väl vindruvor som fryst och tinat både en och två gånger…rena sjöslaget väntar alltså!!
    Ha en fin helg, och jag håller tummarna för att allt går åt rätt håll!!
    Kram kram

  3. Britt Inger said,

    17 november, 2012 den 03:53

    Får gratulera till den lilla nya !! så mysigt med barnbarn, vi har inge men kanske nå´n gång…. Lånar istället 🙂
    Ha en fin lördagskväll, kram

  4. zinaidakrax said,

    4 december, 2012 den 10:49

    Tiden går.. Jul snart, och nu har vi snö och även kyla.. ”Extremkyla” skriker Aftonbladet,vad då.. Det hör till vintern ju det har det alltid gjort..
    Min tid räcker inte med alla bloggarna heller, får nöja mig med lite lugnare tempo..Går ock läser iblan (ibland Raya ibland Zinaida jag är ju båda..)
    Stort grattis för lilla Iris!!!!
    Ha en fin vecka.. Kram/Zinaida

  5. Nicki 007 said,

    5 december, 2012 den 07:43

    WOW..
    Stockholm är vitt vitt vitt och jag älskar det 🙂
    Ha en härlig dag…//Love Always Nicki

  6. Nicki 007 said,

    13 december, 2012 den 07:21

    Önskar dig en fin Lucia Kristina..
    Ktam till dig och hela din familj..
    Nicki

  7. 17 december, 2012 den 06:55

    Hej, mina föräldrar har en liten cavalier som ni har fött upp. Nu är jag sugen på en egen och tänkte höra om ni har några valpar planerade?

  8. Nicki 007 said,

    19 december, 2012 den 11:40

    Wish you and your family a very Happy Christmas and a prosperous New Year..
    May you Christmas sparkle with moments of love, laughter and goodwill..
    And may the year ahead be full of contentment and Joy..
    Love Always Nicki

  9. Mathilde 1305 said,

    22 december, 2012 den 02:29

    Mathilde 1305

    May every moment in your life be a blessing.
    May you be showered with love and care.
    Merry Christmas and Happy Holidays.
    Hugs Mathilde

  10. hanna said,

    22 december, 2012 den 08:28

    Tittar in för att önska dig en riktigt GOD JUL.
    Kram
    Hanna

  11. 22 december, 2012 den 10:26

    En God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag er. Kram

  12. Rigmor said,

    23 december, 2012 den 09:08

    Önskar dej en riktigt God Jul och hoppas att allt är väl med er alla!!
    Kram kram

  13. 31 december, 2012 den 08:24

    GOTT NYTT ÅR!


Lämna en kommentar