Sommar sommar sköna sommar!!

 
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
 
 
Ja det är ju riktigt och sant, vi har en fantastisk sommar! Massor av sol, värme just så som sommaren ska vara. 
Snart börjar skolorna igen efter ett fint sommarlov. Äppelkarten växer sig allt större och mognar så snart till riktigt saftiga söta obesprutade läckerheter på sina träd. liten pojke plockar äppelkarten för att lägga på morfars grav, han vet att morfar älskade dessa äpplen. Kvällarna böjar mörkna allt tidigare och belysningarna ger häftiga ljusreflexer i trädgårdarnas  Augustimörker. Det är ju strax dags för kräftornas härliga röda dilldoftande intrång på våra matbord.
 
 
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
Men så tänker jag en tanke utanför min egna lilla värld.  
 
På alla de som sitter där med sina tomma muggar utanför butiksdörrarna och bara väntar på att någon ska förbarma sig över dem och skänka en liten slant. en liten slant som ju inte räcker ens till en liten kola? Det känns inte bra! Jag tänker på skogsbranden alla dessa människor och djur som flyr för sina liv. Lämnar allt åt sitt öde. stackars dem. Hur kommer de att minnas denna sommar. 
Det känns så orättvist att njuta av en fantastisk sommar när man vet att vården går på knäna och inte har möjligheter att ge de gamla den tid de behöver för att få må gott i sin vardag.
 
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
Jag glädjer mig åt det sköna sommarvädret och försöker göra det bästa jag kan av dagen. För jag vet att den inte är självklar. 
I Tisdags hade vi en minnesstund för en ung småbarns pappa som just somnat in efter en lång tids sjukdom.
Även när solen lyser som bäst så finns sorgen. Nu ska vi försöka finnas så bra som vi kan för ensam mamma och små pojkar med grubblande, frågande, undrade blickar.
 
Jag hoppas sommaren fortsätter ännu en tid, för den hjälpermig att orka lite till. Dagar kommer och går Nu har jag flera födelsedagar på min agenda som ska firas. Avnjutas av tårtor och grattis rop.
Det är väl tur ändå att sorgen möts av glädje ibland också!
 
 
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
Sommar sommar härliga ljuvliga sommar!
 
 
5 kommentarer

  1. Nicki 007 said,

    22 september, 2014 den 09:33

    Önskar dig en fin höst min vän och hoppas på att allt är bra.. Kram Nicki

  2. Nicki 007 said,

    3 oktober, 2014 den 08:12

    Önskar dig en fin helg min vän..
    Kram Nicki

  3. Nicki 007 said,

    23 december, 2014 den 12:36

    God Jul och ett Gott Nytt år önskar
    Nicki med familj..

  4. Nicki 007 said,

    13 februari, 2015 den 11:14

    Önskar dig en fin Valentine Kristina..
    Kram XXX Nicki..

  5. Nicki 007 said,

    22 maj, 2015 den 01:33

    Önskar dig en fin helg min vän och hoppas allt är bra.. Kram Nicki


Kommentera

